Okul Öncesi Çocuklarda Öfke Krizlerini Çözmek için 22 İfade




  1. Çocuğunuz bir konuda pazarlık etmeye çalışıyor ise‘Daha önce sormuştun bende sana cevabını vermiştim.’
  2. Duyguya ve sorunu çözmeye odaklanan sözcükler ‘ Sana bir kurabiye vermediği için kızgınsın, böyle hissettiğinde sakinleşmen için neler yapabiliriz?
Çocuğunuzun sizi dinlemediğini düşünüyorsanız söylemek istediklerinizi nasıl daha iyi ifade edebileceğiniz üzerinde bir düşünün’ Kendinizi çok mu sık tekrar ediyorsunuz? Çok mu sık kusur buluyorsunuz? Çok eğleneli bir anı mı bölüyorsunuz? Çok fazla mı konuşuyorsunuz? Çocuğunuzdan yaşının üzerinde bir anlayış mı bekliyorsunuz? Tüm bunlar çocuğunuzun sizi yeterince iyi dinleyememesine neden olur. Çocuğunuzun sizi dinlemesi için önerileri buradan okuyabilirsiniz.
  1. Gitme zamanı geldiğinde direnen çocuk için ‘Bitirdiğini hissetmen için neye ihtiyacın var?’
  2. Gitmeye hazır olman için sana nasıl yardımcı olabilirim?’
  3. Öfke nöbeti sonrasında ’ Ne yaptın!’ yerine ‘Burada neler olduğunu merak ediyorum.’
  4. ‘Kızgın hissetmen çok doğal –Ben de senin yerinde olsam kızardım sana yardım edebilmem için bana anlatabilmen için kelimeler bulalım.’
  5.  ’Kızgın olmanda bir sorun yok ama kendine ve etrafına zarar vermek yok.’
  6. ‘Önce sakinlik sonra sohbet. Sakinleşmek için yardımıma ihtiyacın var mı yoksa kendin halledebilir misin?’
  7. Yemekte aşırı seçici olma durumunda ‘Yemek zorunda değilsin ama ailemiz ile bu sürede sofrada oturmanı bekliyorum.’(Bu ifade çocuğun üzerinde baskıyı kaldırır ve siz yemek konusunda odaklanmadıkça çocuk yemeğini yemeye başlar.
  8. ‘ Bu yemeği senin için çok lezzetli hale getirmek için ne ekleyebiliriz? ‘
  9. Uyku zamanı konusunda ‘Baban ve ben bütün gece harika bir şekilde kendi yatağında yattığın için çok iyi dinlendik teşekkür ederiz.’
  10. Çocuğunuz başa çıkmadığı durumlarda hüsrana uğradığında 4 adımlık müdahalede bulunabilirsiniz.
-Çocuğunuzun o anki duygusunu adlandırın ve kabullenin. ’Arabayı attığını gördüm kızgın veya üzgünsün.
-Bir duygu kelimesi kullanın. ‘Arkadaşın arabanı eline aldı kızgın görünüyorsun öyle misin?’
– İlk iki adımı sindirmesi için kısa bir süre durun.
– Mantıklı düşünceye geçerek sorunu çözmesi veya açıklama getirmesi için şu soruyu sorun: ‘Bir ara vermeye, tekrar denemeye veya yardıma ihtiyacın var mı?’
  1. Bir çok olay esnasında koşullu cümleler kullanabilirsiniz. ‘Ellerin temiz olunca pastayı yiyebilirsin.’ ‘Etrafı topladıktan sonra yeni puzzleı yapmaya başlayabiliriz.’ ‘Önce yemek sonra televizyon.’
  2. Bir güç savaşını çözmek için ‘Sana yardım edebilir miyim?’ çocuğunuzu güçlü hissettirerek işbirliğini ona öğretebilirsiniz. ‘Nasıl yapacağımı/Neyi yapacağımı bana göster.’ diyebilirsiniz.
  3. ‘Bu oyuncağı şimdi mi kaldıracaksın, ellerini yıkadıktan sonra mı?’
  4. Uzun uzun konuşmak yerine tek kelimeli ipuçları ile isteklerinizi çocuğunuza iletebilirsiniz. ‘Ayakkabı, el yıkama, sofraya .’
  5. ’Bunu yapmak için bir yol biliyor musun?’
  6. ’Ben de senin yaşındayken bunu yapmakta zorlanırdım, sana yardım edebileceğim bir şey var mı?’
  7. ’Bu akşam hikayeni kim okusun? Annen mi baban mı?’
  8. ’Sıkıntılı olduğunu görüyorum ama ne dediğini anlayamıyorum. Tekrar normal sesini kullanarak söyler misin, seni daha rahat duyarım.’
  9. Saygısızca söylenen bir istek karşısında ‘ Bana daha hoş bir şekilde sorabilirsin.’ veya ‘Bunu daha iyi anlayacağım bir cümle ile söyler misin?’
  10. Siz de çocuğunuza teşekkür ederim, lütfen kelimelerini kullanırsanız o da sizinle konuşurken bu kelimeleri kullanmasını ona hatırlatabilirsiniz.
kaynak:http://cocuklaringelisimi.com/2016/12/02/okul-oncesi-ofke-krizleri/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuklara Telefon Numaralarını Öğretmek için Etkinlikler

Çocuklarda İnce Motor Beceri Gelişimi: Makas Kullanımı ve Makas Etkinlikleri

SPOR YAPAN ÇOCUKLAR DAHA BAŞARILI